Menu
Facebook Twitter Instagram YouTube Google+ E-mærket

JBS


< 1 2 3 4 5 >



< 1 2 3 4 5 >

JBS som virksomhed

JBS er Danmarks største producent af undertøj. JBS er familieejet og er en virksomhed, som fastholder deres position ved at fokusere på fire kerneværdier: komfort, kvalitet, innovation og individualitet. JBS er i dag en stor international virksomhed med over 300 medarbejdere. I dag sælges der JBS underbukser, JBS sokker, JBS T-shirts, JBS undertøjer og JBS trøjer, som typisk er produkter der sælges i en stor del af Nordeuropa. 

JBS startede med at producere herreundertøj på den jyske hed i 1939, og virksomheden drives stadig efter de gamle værdier.

 

Caroline Wozniacki

I efteråret 2012 laver JBS en stor samarbejdsaftale med den verdenskendte, danske tennisstjerne Caroline Wozniacki. JBS lancere en lækker og feminin undertøjskollektion. JBS og Caroline lavede i samarbejde den sporty kollektion som består af farverige trusser, toppe og bh'er i den velkendte JBS kvalitet. I 2013 lavede JBS en genistreg da de lavede en samarbejdsaftale, med nutidens største sportsstjerne fodboldspilleren Cristiano Ronaldo. JBS og Cristiano Ronaldo indgår en aftale om at JBS skal producerer fodboldstjernens nye undertøjskollektion CR7.  

 

Cristiano Ronaldo CR7

JBS skal producere to linjer for Cristiano Ronaldo: En sej kollektion, til de yngste fans, og en lidt mere moderigtig kollektion til modebevidste yngre mænd, der vil have underbukser i høj kvalitet.

 

Klovn 

Mange husker nok filmen "Klovn The Movie" fra 2010. Filmen fyldte de danske biografer til bristepunktet. Den altid uheldige Frank Hvam, der i øvrigt er dedikeret JBS bruger, optræder i sit hvide klassiske undertøj adskillige gange i filmen.

 

Viralfilm 

I efteråret 2006 lancerer JBS en banebrydende viralfilm på Youtube. I filmen, udspringer JBS nye slogan "Men don't want to look at naked men" i filmen ses en ung kvinde, kun iført hvide herreunderbukser, som opfører sig som en rigtig mand.

 

Norske markede

I 1996 ville JBS gerne ind på det norske marked, og den i forbindelse fik de muligheden for at købe det norske firma Dovre. Hvilket gjorde JBS stod stærkt på det norske marked fra starten af.  

1980erne bliver nogle hårde år for JBS. Virksomheden prøver til med fritidstøj og joggingtøj, hvilket de finder ud af på den hårde måde, ikke er dem.

 

1970 erne 

I 1970erne bliver trenden unisex, og mænd og kvinder begynder at klæde sig ens på. JBS udvikler et genialt produkt en trusse de kaldte for "det lille under", som bruges af både mænd og kvinder. En nat vågner Jens Bjerg Sørensen (stifteren) op med sloganet: "Ikke bare til mænd, men også til bare piger". Han ringede straks til sin reklamemand, som synes det er et dårlig slogan, men Jens Bjerg Sørensen stod fast. Sloganet skulle vise sig at komme til at betyde meget for firmaet i årene fremover.

 

Udvikling 

JBS begyndte som nogen af de første at allier sig med forskellige designere, en af de store var Margit Brandts, som lavede en spektakulær undertøjskollektion. Det var for alvor på dette tidspunkt JBS slog sig fast som et af de sejeste undertøjsmærker på det danske marked.  

 

JBS underbukser og sokker

I 1960erne begyndte JBS virkelig at gå op i pasform, og design. Det er også årtiet hvor der kommer alternativer til de hvide underbukser. Det hele sker dog lidt tilfældig, da en rulle hvid stof bliver beskidt, de prøvede så at gøre hele rullen sort, og det blev starten til de første sorte underbukser.

 

1950erne

I slutningen af 1950erne tager JBS kampen op imod mastodonterne, en kamp der nærmest var tabt på forhånd. Men som tiden gik, fik JBS stille og roligt deres undertøj ind i danske forretninger.

 

Den spæde opstart

I 1946 begyndte JBS at producere nattøj og undertøj, det var på den dette tidspunkt den klassiske 300 serie for første gang så dagens lys.

 

JBS - Jens Bjerg Sørensen 

Jens Bjerg Sørensen tager til byen for at starte sig et nyt liv. Han så muligheden i at spole garn på vindsler, og producere beklædningsgenstande.